سیستم رزرواسیون مرکزی

سیستم رزرواسیون مرکزی برگرفته از Central Reservation System یک نظام نرم افزاری است که جهت ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات و انجام معاملات مربوط به مسافرت های هوایی، هتل ها و اجاره اتومبیل مورد استفاده می باشد. این سیستم در ابتدا برای خطوط هوایی توسعه یافت که بعد از آن برای آژانس-های مسافرتی نیز مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم شباهت هایی با سیستم-های توزیع جهانی نیز دارد. در اصل هتل ها از سیستم های رزرواسیون مرکزی جهت مدیریت یکپارچه رزروهای خود و فروش آنلاین استفاده می کنند و از این طریق قادر خواهند بود که ظرفیتهای خود را بر روی GDS ها عرضه نمایند. بعلاوه CRS ها معمولاً دیتای مورد نیاز لایه های بالای فروش اعم از عمده فروشان دیتا، OTA ها و مراکز تماس و اپلیکیشن های رزرو و .. را تامین می کنند. از این طریق اتصال های مکرری با PMS برقرار نمی شود که ضمن ارتقاء امنیت پایگاه داده، موجب سهولت و پایداری فنی از طریق کاهش ارتباطات نرم افزاری و مدیریت متمرکز سیستم می-گردد. لزوم استفاده از سیستم رزرواسیون مرکزی جهت ارتباط با کانال های توزیع به این صورت بیان شده که CRS ابزاری جهت توزیع موجودی برای فروش بیشتر بواسطۀ کانال های مختلف توزیع است. باتوجه به ماهیت بازار هتلداری، بخش زیادی از ظرفیت های هتل می تواند از طریق کانال های توزیع در خارج از هتل فروخته شود. لذا CRS ارتباط هتل را از درگاهی واحد با کانال های توزیع و کانال-های فروش برقرار می کند. موجودی قابل انتشار، نرخ ها و شروط و محدودیت-های احتمالی از طریق این سیستم مدیریت می شوند. در واقع این تکنولوژی باعث ایجاد انباره ای از دیتای هتل جهت توزیع در کانال های دیگر است.

تلویزیون های تعاملی IPTV

مزایای استفاده از CRSبرای هتل ها

بهبود فرآیندهای مدیریت رزرو

با توجه به این مزیت، دیگر هتل ها نیازی به ثبت دستی عملیات رزرواسیون در لحظه نمی باشند و هتلها می توانند نرخها و موجودی ها را کنترل و نظارت کنند. هم چنین، فرایند لغو و کنسلی بدون نیاز به اعلام به هتلها بصورت خودکار صورت می پذیرد. از این طریق عملیات رزرواسیون تنها با یک جستجوی ساده، انجام می پذیرد.

بهبود فرایندهای مالی رزرو

در این روش هرگونه تغییر در نرخ، از سرعت عمل بیشتری برخوردار است. همچنین شناسایی مشتریان وفادار و اختصاص نرخهای خاص به این افراد به راحتی صورت می پذیرد. انتشار بهترین نرخ با توجه به شرایط فصلی نیز از دیگر مزایای استفاده از این سیستم است.

بهبود نظام تصمیم گیری و مدیریت

دریافت گزارشهای دوره ای و لحظه ای از عملکرد فروش و ایجاد امکان استقرار سیستم هوش تجاری در این سیستم مهیا شده است. مدیریت تخصیص ظرفیت بر اساس شرایط فصلی نیز از دیگر مزایای این سیستم شمرده می شود.

مزایای استفاده از CRS

صرفه جویی در زمان و هزینه

درصورتی که PMS، مستقیم به وب سایت فروش آنلاین متصل شود، زمان و هزینه زیادی باید برای هر اتصال متحمل می شود زیرا هر هتل، نرخ و انواع اتاق مخصوص به خود را دارد. سیستم CRS با استفاده از پروتکل های استاندارد بین المللی این امکان را فراهم می کنند به نحوی که PMS صرفاً با یک ارتباط، اطلاعات را در اختیار CRS قرار می دهد و CRS این اطلاعات را با توجه به سیاست های هتل در کانال های مختلف توزیع قرار می دهد.

دسترسی راحت

باتوجه به این ویژگی که یک سیستم CRS می تواند به هتل های مختلف متصل باشد، لذا از طریق سیستم های CRS این امکان برای کانال های فروش وجود خواهد داشد که به دیتای هتل های مختلفی تنها با ارسال یک درخواست دسترسی داشته باشند.

یکپارچه سازی اطلاعات

سیستم CRS ابزاری کارآمد برای هتل های زنجیرهای (Chain) می باشد که ممکن است از نرم افزارهای هتلداری مختلف استفاده کنند و لذا این سیستم امکان یکپارچه سازی اطلاعات و سیاست گذاری مشترک را فراهم می کند.

ایجاد نظام وفاداری و نظام مدیریت

استفاده از CRS می تواند باعث ایجاد نظام های "وفاداری" و نظام "مدیریت درآمد" شود.

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

9022660288

email info@adl-co.ir