اخبار تکنولوژی هتلداری


هتل های ژاپنی به دنبال روبات های انسانی

دسته بندی ها: تجربه میهمان - فناوری اطلاعات و امنیت

1397/12/8 تعداد بازدید: 460


در حال حاضر شرکت H.I.S درژاپن، اعلام کرده است که قصد دارد هشت ربات انسانی را در هتل های Henn-na بکار گیرد.

ژاپنی ها از مدت ها پیش به دنبال توسعه ی روبات ها، برای انجام مشاغلی که به طور سنتی توسط انسان ها انجام می شده، بوده اند. ژاپن را به عنوان اولین کشوری که از روبات ها به جای نیروی کار در هتل ها استفاده کرده، می توان نام برد. لازم به ذکراست که نه فقط روبات های ماشینی، بلکه رباتهای انسانی که دارای رفتارهای واقعی، شامل حرکت دهان و چشمک زدن هستند را مورد استفاده قرار داده اند. این ربات ها برای اولین بار تلفیقی از حس ترس و لذت را به میهمانان خود منتقل می کنند.

Henn-na که در زبان ژاپنی به معنای عجیب و غریب است، در سال 2015 برای اولین باردر ناگاساکی شروع به کار کرد و اخیرا نیز شعبه ی دیگری ازآن در توکیو افتتاح شده است. در حال حاضر، شرکت H.I.S اعلام کرده است که قصد دارد تا هشت ربات انسانی را در این هتل ها به کار گیرد. به گفته ی این شرکت، امسال چهار ربات در توکیو و چهار ربات دیگر را در شهرهای اوزاکا، فوکوئوکا و کیوتو بکار می گیرد.

در حالی که این هتل تا به حال از موفقیت در استقرار روبات ها به عنوان راهی برای پیشبرد منافع تجاریشان و کاهش هزینه های کارکنان، که با توجه به کاهش جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است، بهره برده است، این پدیده ی نوظهور موجب افزایش تعداد توریست های خارجی نیز شده است. در اصل، تعداد 30 نفر از کارکنان برای 140 اتاق در نظر گرفته شده است که با بکار گیری ربات ها و سیستم اتوماتیک check-in، تعداد کارکنان به هفت نفر کاهش خواهد یافت.

به گفته ی شرکت H.I.S، هتل ها برای پاسخ گویی به بخشی از مسائل و مشکلات اجتماعی، در ژاپن ایجاد شده اند. گزارش های اخیر نشان می دهد که ممکن است کمبود 3000 اتاق هتل در توکیو برای بازی های المپیک 2020 وجود داشته باشد. در همین راستا، روبات های هتل می توانند بخشی از مشکل را حل کنند.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir