اخبار تکنولوژی هتلداری


پنج راه ارتباطی بین میهمانان و کارکنان هتل

دسته بندی ها: تجربه میهمان - فناوری اطلاعات و امنیت

1397/12/22 تعداد بازدید: 535


دانستن چگونگی ارتباط با میهمانان برای رسیدن به موفقیت دریک هتل، از اهمیت زیادی برخوردار است. حال بهترین روش برای برقراری این ارتباط چیست؟ یک برنامه ی دقیق برای ارتباط با میهمانان از یک برنامه ریزی آغاز می شود.
یکی از راههای برقراری ارتباط با میهمانان، ایمیل است. اگرچه امروزه ابزار و استراتژی های متعددی در دسترس هستند ولیکن برای رسیدن به یک نتیجه ی خوب نیازمند تلاش و همکاری در بخش های مختلف یک گروه و دریافت نتایج آن می باشد.
در زیر ۵ راه برقراری ارتباط با میهمانان ونحوه ی کارکرد درست کارکنان با آنها آمده است:

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از راههای موثر در برقراری ارتباط با میهمانان است. یکی از مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی این است که برخی از فراهم کننده های تکنولوژی هتل، لینک های مستقیم رزرو را به سایت های رسانه های اجتماعی شامل فیس بوک و توییتر توسعه داده اند. این پیوندها، این قابلیت را به میهمانان می دهند که بطور مستقیم رزرواسیون را از طریق صفحات رسانه های اجتماعی به راحتی انجام دهند.
در همین راستا برای بازاریابی آنلاین و پاسخ گویی به درخواست های رسانه های اجتماعی از پیمان کاران استفاده شده است. این امر به طور مداوم مانع نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی شامل توییتر، فیس بوک و اینستاگرام می شود. اگر هتل ها این روش را برای ارتباط با میهمانان انتخاب کنند، استخدام پیمانکاران آموزش دیده برای درک درستی از فعالیت های آنلاین هتل نیازمند است. اگر هتل ها تصمیم به استفاده از رسانه های اجتماعی بگیرند، باید به طور مداوم بر حفظ و به روزرسانی آن ها متعهد شوند.

check-in کردن آنلاین

سیستم check-in از طریق موبایل این امکان را به میهمانان می دهد تا به راحتی و بدون مراجعه به پذیرش به اتاق خود هدایت شوند. این سیستم نیازمند اندکی مشارکت کارکنان می باشد. سیستم مدیریت هتل (PMS) ، باید به کارکنان این هشداررا بدهد که کدام میهمان از سیستم check-in آنلاین استفاده کرده و چه زمانی به هتل می رسد. به عنوان مثال، خانه داری نیزباید زمان دقیق تمیز کردن و خالی کردن اتاق ها را برای سرویس دهی بیشتر به میهمانان بداند. کارکنان باید آموزش های لازم را در این رابطه دیده باشند و توانایی پاسخ گویی به مهمانان در رابطه با سوالاتی که آنها در چگونگی استفاده از این تکنولوژی دانند را، داشته باشند.

نظرسنجی مهمان

در بیشتر مواقع نظرسنجی های آنلاین بعد از check out کردن مهمان اتفاق می افتد و در سطوح بالا بر اساس کامنت های گرفته شده از مهمانان ارزیابی های لازم صورت می گیرد. این اتفاق معمولا بعد از اقامت میهمانان از طریق ایمیل انجام می شود. بررسی کامنت های میهمانان، نیازمند اندکی تلاش از سوی هتل می باشد.
بهترین نوع از سیستم ارزیابی کامنت های گرفته شده از سوی میهمانان، سیستمی است که با PMS ادغام شده باشد. در این سیتم ایمیل های نظرسنجی، به طور اتوماتیک در زمان check out ایمیل می شود. این نظرسنجی ها برای بررسی به کارکنان ارجاع می شود. اگر این پاسخ گویی که بطور اتوماتیک در اختیار کارکنان قرار می گیرد رضایت مندی کافی رافراهم نسازد به طور خودکار به مدیریت ارسال می شود. اگر این نظرسنجی ها به درستی پاسخ داده نشوند، منجربه کاهش جذب مشتری برای هتل ها خواهند شد.

ارسال پیامک

ارسال پیام های متنی یکی از بهترین راهها برای ارتباط دوطرفه با میهمانان می باشد. این امرمشارکت، آموزش و پاسخ گویی بیشتر کارکنان را می طلبد. برخی از این سیستم ها بصورت خودکار به میهمانان پاسخ می دهند و برخی دیگر بصورت خودکار به بخش مربوطه مانند خانه داری و یا مهندسین تعمیر و نگه داری اتاق متصل می شوند. برخی از این پیام ها، میهمانان را در روند انجام کار قرار می دهند. در هر صورت کارکنان می بایست بطور مداوم پیام های میهمانان را مشاهده و بررسی کنند.

برنامه های وفاداری

این گونه برنامه ها، مشارکت و روابط میهمانان را از طریق برنامه های تشویق کننده، به طور مداوم توسعه می دهند. دراین سیستم، هتل ها از طریق ایمیل به میهمانان دائمی خود پاداش های متعددی را ارائه می دهند و این فرصت را برای مهمانان فراهم می کنند که از تخفیفات خود مطلع شده و نسبت به رزرو اتاق اقدام کنند.در همین راستا برای پیشبرد هرچه بهتر این برنامه ها، مدیریت، کارکنان و میهمانان می بایست همکاری خوبی را با هم داشته باشند.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir