اخبار تکنولوژی هتلداری


تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار هتل ها

دسته بندی ها: بازاریابی - تجربه میهمان - فناوری اطلاعات و امنیت

1398/2/4 تعداد بازدید: 445


امروزه تاثیر رسانه های اجتماعی فراتر ازمقوله ی زیبایی شناسی هتل ها می باشد. با توجه به رقابت های امروزه، برای بالابردن جایگاه هتل، رسانه های اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

امروزه تاثیری که رسانه های اجتماعی بر جلب مشتری برای هتل ها دارند، صرفا بیش از مقوله ی زیباشناسی است. مشتریان اغلب نسبت به کامنت هایی که توسط مسافرین نوشته می شود، بیش از قیمت هتل ها توجه دارند، بنابراین تاثیر شبکه های اجتماعی بر جذب مشتری قابل انکار نیست.

امروزه تکنولوژی در دسترس همگان است و این تکنولوژی توانایی پردازش حجم عظیمی از اطلاعات را در زمان بسیار کوتاهی فراهم کرده است. در صنعت هتل داری، تکنولوژی از طریق عکس ها، اطلاعات و نظرات مشتریان، هتل ها را به میهمانان متصل می کند. مشتریان از طریق همین رسانه های اجتماعی توانایی درج کامنت های مختلفی را از زمان های مختلف اقامتشان دارند و این یک مولفه ی اصلی برای کسب موفقیت به شمار می آید.

در انتخاب یک هتل، مشتریان برموقعیت مکانی، قیمت و نظرات میهمانان دیگر بسیار اتکا می کنند. از لحاظ سلسله مراتب، موقعیت مکانی هتل، از جایگاه بالاتری نسبت به قیمت برخوردار بوده است. در حالیکه هتل ها تا 25 سال قبل نگران کامنت ها و نظرات میهمانان خود نبوده اند و رقابتشان با دیگرهتل ها در زمینه ی مکان و قیمت بوده است ولی با گذر زمان یقینا این معیارها تغییر کرده اند.

با توجه به تعداد بسیاربالای کاربران رسانه های اجتماعی، روش های ساده ای که به سرعت هتل ها را به مقاصد خود می رسانند، به شرح ذیل است:
• معین کردن حداقل یک رسانه ی اجتماعی دارای قابلیت رقابت با دیگر رسانه های اجتماعی
• پاسخگویی به نظرات منفی مشتریان بدون هرگونه نقطه نظر شخصی و غیردفاعی
• به روز نگاه داشتن عکس ها و پروفایل های آنلاین هتل
• اطمینان از قیمت ها با توجه به بازار و برند هتل
• استفاده از رسانه های اجتماعی برای نمایش کسب و کارو نه شرکت در بحث های سیاسی
• بررسی و چک کردن صفحات، حفظ یکپارچگی پروفایل ها و یافتن مطالب نادرست، قبل از آنکه توسط مشتریان صورت پذیرد.

جیمز فاولر، مدیر ارشد تجارت الکترونیک در OTO می گوید: 'هتلداران می بایست محلی فکر کنند. وی توصیه می کند که می بایست میهمانان را با منابع مرتبط با جاذبه های محلی، رستوران ها و سایر کسب و کارها متصل کرد تا از این طریق به بازارهای عالی دسترسی پیدا کرد.
از لحاظ بازاریابی برای کسب و کارتان، رسانه های اجتماعی نقش بسزایی را بازی می کنند. امروزه رقابت بسیار فشرده ای بین هتل ها وجود دارد، بنابراین شما باید از هر فرصتی برای استفاده ی بهتر از رسانه های اجتماعی برای پیشبرد اهدافتان و ماندن در صدر رقابت ها استفاده کنید. امتیازدهی میهمانان در رسانه های اجتماعی یک فرصت بسیار خوبی برای جذب مهمانان بیشتردر آینده و افزایش درآمد کلی برای هتل ها می باشد.
و در آخر، استفاده ی مداوم از تمامی بازخوردها باعث توسعه در کسب کار شما می شود. یک مشتری خوشحال، یک مشتری است که دوباره بازمی گردد. بنابراین، بهترین کار را برای پیاده سازی نظرات مشتریان خود بر اساس بودجه و توانایی خود انجام دهید. رسانه های اجتماعی هیچ جا نمی روند، پس از مزایای آنها به خوبی استفاده کنید'.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir