اخبار تکنولوژی هتلداری


بکارگیری تکنولوژی تشخیص چهره در هتل های ویتنام

دسته بندی ها: تجربه میهمان - فناوری اطلاعات و امنیت

1398/2/8 تعداد بازدید: 691


در دو هتل مختلف ماریوت در چین، میهمانان دیگر نیازی به انجام پروسه ی check-in در جلوی میز و کیوسک هتل را ندارند، و به جای آن در کمتر از یک دقیقه، فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، چهره ی افراد را اسکن کرده، میهمانان را شناسایی می کند و کارت اتاق را در اختیارشان قرار می دهد.

هم چنین، هتل Flyzoo در چین، نمونه های بزرگ دیگری از فناوری تشخیص چهره را ارایه داده است.

این فناوری، با مقایسه ی تصویر اسکن شده در پایگاه داده ها و تطبیق آن با ویژگی های صورت و بافت پوست، در صنعت هتلداری بطور فزاینده ای مورد استفاده قرارگرفته است. شکی نیست که این فناوری، کمک شایانی را به هتلداران ارائه می دهد تا پروسه ی کارآمدتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و هم چنین، امنیت هتل را تقویت کنند.

به طور خاص، این تکنولوژی، اجازه می دهد تا صف ها کاهش یابند، پروسه ی check-in بصورت اتوماتیک انجام شود واقدامات امنیتی هتل جامع تر و قابل اطمینان تر صورت پذیرد.

در حال حاضر، هتل 5 ستاره ی Vinpearl Nha Trang در ویتنام، به عنوان اولین ریزورت، هتل و مرکز سرگرمی در کشور، از تکنولوژی تشخیص چهره برای بهبود تجربه ی مهمان ها استفاده می کند. با کمک این فناوری، فرایند check-in در 3 ثانیه انجام می گیرد، درب ها بصورت اتوماتیک باز می شوند و پرداخت ها برای خدمات هتل به راحتی صورت می پذیرند.

بر اساس گفته های سخنگوی شرکت Vinpearl ، تمامی 43 شعبه ی این هتل در سراسر کشور، به زودی این فناوری جدید را بکار خواهند گرفت. برند Vinpearl که در سال 2003 به اجرا در آمده است، دارای 1362 اتاق، 735 ویلا، 84 ویلا با چشم انداز دریا، بیش از 100 منطقه ی سرگرمی، زمین گلف، مجموعه ای از پارک های گوناگون و غذاهای مختلف از 5 قاره را دارا می باشد.

Vinpearl Nha Trang بزرگترین مرکز تفریحی، سرگرمی و توریستی در ویتنام می باشد. این هتل، با گنجایش 17000 اتاق و ویلا، به عنوان یک سایت توریستی معروف در ویتنام شناخته می شود.

در فاز اول این پروژه، بر اساس گزارش ها، فناوری تشخیص چهره برای چک این و چک اوت (check-out) شدن به اجرا در آمده است.

گفته می شود که این تکنولوژی، میهمانان را به سرعت و دقت شناسایی می کند. میهمانان می توانند پروسه ی چک این را برای تمامی اعضای فامیل خود در یک زمان انجام دهند، از گیت های اتوماتیک عبور کنند و از بالاترین درجه ی حریم خصوصی برخوردار باشند. بر این اساس، میهمانان با صرف کمترین زمان می توانند از بخش های مختلف هتل، بدون نیاز به حمل کارت اتاق عبور کنند.

متخصصین بر این باورند که مزایای چنین خدماتی نیازمند آن است تا به دقت با حریم خصوصی مهمانان منطبق شود. بسیاری از افراد درمورد جمع آوری، ذخیره و یا حتی فروخته شدن اطلاعات شخصیشان به دیگر افراد اظهار نگرانی می کنند.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir