اخبار تکنولوژی هتلداری


مدیریت کانال های توزیع هتل: مزایای آن چیست؟

دسته بندی ها: ادوتل - مدیریت درآمد

1398/3/5 تعداد بازدید: 402


برای کسانی که در صنعت هتلداری هستند، بخش مهمی از هر استراتژی مدیریت درآمد، به مدیریت کانال توزیع می پردازد. همه می دانیم که رزروهای مستقیم معمولا ترجیح داده می شوند، اما برای دستیابی به حداکثر میزان رزرو و درآمد، نیاز به همکاری عامل های توزیع شخص ثالث می باشد. در این مقاله، به اطلاعات کافی درباره مدیریت کانال های توزیع در صنعت هتلداری، همانطور که حقیقتا یک سیستم مدیریت کانال های توزیع در این صنعت نقش ایفا می کند، دست خواهید یافت.

سیستم مدیریت کانال های توزیع چیست ؟


در صنعت هتل، یک کانال توزیع به زنجیره ای از واسطه ها اشاره دارد که اتاق یا خدمات هتل قبل از رسیدن به دست مشتری، از آنها عبور می کند . این زنجیره ها می توانند کوتاه باشند مانند فروش مستقیم (رزرو اتاق) از طریق خود هتل به مشتری یا طولانی تر از طریق عمده فروشان، آژانس های مسافرتی آنلاین، آژانس های مسافرتی خرده فروش یا مراکز اطلاع رسانی.
بنابراین مدیریت کانال های توزیع، مدیریت هر یک از این کانال های توزیع است که می تواند شامل مدیریت نرخ های شما و محدودیت رزرو باشد که تضمین می کند موجودی هتل در کانال های مختلف به طور متداوم بروز رسانی شوند.
استراتژی موثر مدیریت کانال های توزیع هتل برای حفظ مشارکت و روابط کاری، که لازمه بهینه سازی فروش و و افزایش درآمد هست، بسیار ضروری می باشد.

مزایای یک سیستم مدیریت کانال های توزیع


مهم ترین مزایای مربوط به استفاده از یک سیستم مدیریت کانال های توزیع عبارتند از:

1. مدیریت سریع تر کانال های توزیع


یکی از اولین مزایای استفاده از سیستم مدیریت کانال های توزیع، توانایی سرعت بخشیدن به فرآیند های مرتبط با مدیریت کانال ها می باشد. به عنوان مثال، شما دیگر نیازی به ورود به سیستم هر یک از آژانس های مسافرتی آنلاین و یا شریک توزیع برای اعمال تنظیمات ندارید زیرا این تنظیمات را می توان به صورت یکپارچه اعمال نمود.
وظایف تکراری نیز می توانند به صورت خودکار انجام شوند که صرفه جویی قابل توجهی در زمان اجرای کل کار خواهد داشت.

2. اشتباهات کمتر در رزرو


یکی دیگر از مزایای مهم برای کسانی که در صنعت هتلداری هستند، دقت بهبود یافته ارائه شده توسط مدیران کانال های توزیع است. به عنوان مثال، از طریق افزایش شفافیت و به روز بودن موجودی، می توان مشکلاتی که با خطاهای انسانی پیش می آیند، از قبیل رزرو بیش از حد هتل را حل نمود.
اشتباهات اغلب میتوانند در وجوه مالی، زمانی و به طور بالقوه حتی در مشارکت های تجاری هزینه سنگینی داشته باشند، بنابراین ریشه کن کردن این اشتباهات یکی از اولویت های اصلی مدیریت کانال می باشد و بسیار سودمند واقع خواهد شد.

3. در دسترس بودن داده ها و شاخص های کلیدی


علاوه بر جنبه های محض عملکرد سیستم های مدیریت کانال های توزیع، ارائه داده ها و شاخص های کلیدی به صورت یکپارچه و در یک مکان واحد، جزو امتیازهای اضافی این سیستم ها محسوب می شود. این عملیات می تواند یک سود استراتژیک بسیار عالی باشد که به هتلداران و رهبران تجارت های دیگر این امکان را می دهد که روند و الگوهای قابل توجهی را شناسایی کنند.
از همین سو، گرفتن تصمیمات استراتژیک کلیدی که به پشتوانه شواهد و داده ها باشند بسیار ساده تر خواهد شد.

4. تسهیل رزروهای مستقیم هتل


اغلب سیستم های مدیریت کانال های توزیع یا شامل یک موتور رزرو داخلی بوده و یا دارای قابلیت اتصال به موتور رزرو شما را دارند که به مشتری این امکان را می دهد که رزرو مستقیم انجام دهد.
این می تواند برای اهداف مدیریت درآمد بسیار با ارزش باشد، چون رزرو مستقیم ساده ترین نوع کانال توزیع می باشد و در این روش هتل یا اقامتگاه نیازی به پرداخت هزینه اضافی به توزیع کننده های شخص ثالث را ندارد.

5. بهبود درآمد و عملکرد کسب و کار


در نهایت، استفاده از یک مدیر کانال توزیع می تواند از طرق مختلف به بهبود درآمدزایی و عملکرد کسب و کار کمک کند.
برای مثال، این پلتفرم قادر هست تا رویکرد پویاتری حول نرخ اتاق ها ایجاد کند که این امکان را خواهد داد تا تنظیمات به طور سریع و در لحظه در تمامی کانال های سیستم انجام شود.
علاوه بر این، سیستم های مدیریت کانال های توزیع اضافه کردن شرکای توزیع جدید را آسان تر و وضع کلی هتل را بهبود می بخشند، که این امر به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا، نرخ اشغال و درآمد می شود.

مدیریت کانال های توزیع مفهومی مهم در صنعت هتلداری می باشد و استفاده از یک سیستم مدیریت کانال های توزیع می تواند فرآیندهای مرتبط را بهبود بخشد. در نتیجه، مدیریت می تواند سریع تر و دقیق تر انجام شود، راهبردهای پویای مالی بیشتری را می توان اتخاذ نمود، هتل یا اقامتگاه می تواند بیشتر دیده شود و مهم تر از همه درآمد افزایش پیدا خواهد کرد.

شرکت عدل آفرینان ماندگار مفتخر به ارائه اولین شبکه مدیریت کانال های توزیع آنلاین در صنعت هتلداری و گردشگری ایران می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فناوری که با نام تجاری ادوتل شناخته می شود می توانید به لینک زیر رجوع کنید:
ادوتل اولین شبکه مدیریت کانال‌های توزیع آنلاین در ایران

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir