اخبار تکنولوژی هتلداری


ALICE راه حل خود را برای بهینه سازی عملیات خانه داری در هتل ها ارائه می دهد

دسته بندی ها: عملیاتی

1398/3/27 تعداد بازدید: 318


با توجه به نظرسنجی های اخیر، از هر 5 میهمان، 4 نفر از آنها در صورت آگاهی از تمیز نبودن اتاق ها، از رزرو کردن اتاق در آن هتل صرفه نظر خواهند کرد. بر اساس گزارشی دیگر، 80 درصد میهمانان درصورتی که تمیزی اتاقشان با استانداردهای آنها مطابقت نداشته باشد، هتل را ترک خواهند کرد.
تمیزی اتاق ها تنها جنبه ی بخش خانه داری نمی باشد که بر تجربه ی میهمانان در هتل تاثیر می گذارد، بلکه انتظار طولانی در بخش پذیرش برای آماده شدن اتاق نیز قسمتی از کار خانه داری است که از اهمیت زیادی برخوردار است.
با توجه به اینکه عملکرد بخش خانه داری به یکی از بزرگترین فرصت ها برای توسعه ی خدمات به میهمانان هتل تبدیل شده است، توجه به این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امروزه، تعدادی نسل جدید از تکنولوژی، برای اطمینان خاطر از پاکیزگی به موقع و مؤثراتاق ها طراحی شده اند. تعدادی از تکنولوژی های جدید به شرح ذیل است:

HotSOS Housekeeping by Amadeus مدعی است که با اولویت بندی فرایند تمیزی اتاق ها، دیجیتالی شدن فرایند بازرسی اتاقها و تجهیزکردن بخش مدیریت بصورت عملی، بطور میانگین برای هر اتاق 166 دلار صرفه جویی کرده است.
Know Housekeeping from Knowcross سیستمی را طراحی کرده است تا فعالیت های روزانه ی بخش خانه داری را ساده سازد و بهره وری کارکنان این بخش و رضایتمندی میهمانان را افزایش دهد و رد پای کربن را بطور قابل توجهی کاهش دهد.
Quore’s Cleaning Plus بیان می کند که خانه داری هوشمند و دقیق به معنای آمادگی کامل اتاق ها می باشد. این سیستم باعث می شود تا فرایند تمیز کردن سریعتر، راحت تر و بهتر صورت پذیرد.

در حال حاضر، ALICE که یک پلت فرم عملیاتی درهتل می باشد برای ارتقای روابط و تجربیات، از طریق تسهیل ارتباطات و سیستم مدیریت گردش کار طراحی شده است، اخیرا سیستم خانه داری ALICE را ارائه می دهد.
این سیستم باعث بهینه سازی واگذاری اتاق ها در هتل شده و منجر به ساده سازی روابط بین کارکنان بخش خانه داری و سایر بخش های هتل شده است.
به گفته ی این شرکت، با ورود مستقیم به چالش هایی که امروزه بخش خانه داری مواجه است و با توجه به نیازهای بخش، این پلت فرم بصورت کاملا قابل تنظیم، طراحی شده است.
این سیستم طراحی شده است تا با افزایش بهره وری و کمک به کارکنان، منجر به کارایی بیشتری شود، درحالیکه هم چنین، رضایت میهمانان را با آمادگی بهتر و هرچه سریعتر تامین کند. مجموعه ای از ابزارها این امکان را برای مدیران بخش خانه داری فراهم می کند تا با یک دید جامع از بخش عملیاتی خود، شامل تخصیص برگه های کاری، وضعیت تمیزی اتاق ها و هرگونه درخواست ویژه و شخصی میهمانان را در اختیار آنها قرار دهد.
مدیران قادر خواهند بود که به سرعت و بصورت اتوماتیک، وظایف کارکنان را آماده سازند و یک تعادلی بین مکان و اولویت کارها برقرار کنند. برای نگه داری از اتاق ها، یک برنامه ی روشن برای روزشان در اختیارشان قرار می گیرد که به راحتی وضعیت تمیز کردن را ارزیابی کنند و هرگونه مشکل غیر منتظره را درباره ی اتاق ها بصورت مستقیم برروی گوشی های موبایل خود گزارش دهند.
ویژگی های کلیدی ALICE Housekeeping عبارتند از:

ساده پذیری و انعطاف پذیری وظایف در داخل اتاق ها

این سیستم به مدیران بخش خانه داری اجازه می دهد که بصورت اتوماتیک، در ابتدای هرروز وظایف هر یک از کارکنان را تعیین کند و در صورت لزوم، ارتباط با کارکنان را برقرار کند. آنها می توانند از این طریق بهره وری کارکنان را بهتر مدیریت کنند و انتظارات میهمانان را بیشتر برآورده کنند.

بینش دقیق و مستقیم از وضعیت اتاق ها

در یک دیدگاه، مدیران بخش خانه داری می توانند به راحتی پروسه ی تمیزی اتاق ها را دنبال کنند و از انجام تمامی چک لیستها اطمینان حاصل کنند. در همین راستا، کارکنان این بخش می توانند هرگونه تغییرات در روند کار خود را مانند عجله در آماده سازی اتاق و یا هرگونه اولویت برای آماده سازی یکی از اتاق ها را برروی سیستم های خود دریافت کنند.

ارتباط مستقیم با تمامی کارکنان هتل

از طریق این پلت فرم، کارکنان بخش خانه داری می توانند با تمامی بخش های دیگرهتل، که نیازمند توجه خاصی می باشد، بصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، اگر در سرویس های بهداشتی مشکلی ایجاد شود، کارکنان می توانند عکسی از قسمت مربوطه برای بخش تعمیرات ارسال کنند و پس از آماده سازی، این پیام به بخش پذیرش ارسال می شود که اتاق برای پذیرایی از میهمان آماده شده است.

گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده ها

مدیران این بخش با دریافت گزارش های عملیاتی در سطح بالا این توانایی را پیدا می کنند تا نیازهای کسب و کار خود را پیش بینی کنند و با ارزیابی مشکلات رایج، کارآمدی بخش خود را ارتقا دهند.


خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir