اخبار تکنولوژی هتلداری


بازاریابی بهینه تر با جمع آوری داده های میهمانان

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - تجربه میهمان

1398/3/27 تعداد بازدید: 335


چگونگی استفاده از داده ها در زمان درست و برای فرد مناسب، امروزه مقوله ای است که باید به درستی توسط هتلداران رعایت شود. به عنوان مثال، میهمانی که عضو باشگاه مشتریان وفادار بوده، شش ماه بعد دوباره همان درخواست را برای همان برنامه ی قبلی دریافت می کند و یا میهمانی که دارای یک تجربه ی ناخوشایند از اقامت در یک هتل را دارا است و نظرات منفی خود را برای هتل ارسال کرده، قبل از رسیدن به منزل ایمیل تبلیغاتی برای داشتن تجربه ای متفاوت را از آن هتل، دریافت می کند.
در اولین تماس هتل و مراجعه کننده، می بایست برای هر فرد داده های مناسبی جمع آوری شود. حال هتلداران، چگونه و چه زمانی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند به عوامل بسیاری بستگی دارد. اولین سوالی که مطرح می شود این است که آیا این میهمان قبلا در این هتل اقامت داشته است یا خیر؟ و یا اخیرا رزروی از سوی او صورت پذیرفته است؟ سوالات به اینها ختم نمی شود، مثلا آیا نام تجاری خاصی مدنظر میهمان است و یا رزرواسیون بصورت مستقیم انجام می شود و یا آن لاین؟ آیا غذا از هتل خریداری می شود؟ آیا مراجعه کننده در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد؟ اینها نمونه هایی از سؤالاتی است که به طور معمول باید از میهمانان پرسیده شود.
درحالیکه بسیاری از شرکت ها، دارای مخزنی از این نوع اطلاعات هستند ولی در کنار هم قرار دادن آنها امری رایج نمی باشد. زمانی که یک میهمان اطلاعات خود را با یک هتل خاص در میان می گذارد، بسیار مهم است که که هتل ها بر اساس همان اطلاعات با میهمانان خود در ارتباط باشند.
در اینجا پنج گام که تیم های بازاریابی در هتل می توانند با اتخاذ این تصمیمات از ارسال پیام های اشتباه جلوگیری کنند، آمده است:

حفظ یکپارچگی و داشتن یک CRM ( سیستم مدیریت ارتباط با مشتری) قوی

ارتباط CRM با دیگر سیستم های هتل و استفاده از اطلاعات آن باعث می شود که هتل ها از راههای خاصی برای رسیدن به هدف نهایی استفاده کنند. سیستم CRM در هتل ها تمامی ارتباطات تجاری بین هتل و مهمان را ثبت می کند و تمامی داده ها را در یک جا جمع آوری می کند، این شامل تمامی اطلاعات می باشد، حتی رفتارمهمان در زمان خرید.
هم چنین، از طریق این سیستم می توان زمانیکه مهمان با ایمیل های متعددی وارد می شود، اطلاعات مشابه را پاک و یا ادغام کرد.

ارزش افزوده، گزینه ها و انگیزه ها بر اساس داده ها

با توجه به اینکه CRM، تمامی اطلاعات مانند کامنت های مهمانان را جمع آوری می کند، استفاده از این سیستم باعث می شود تا اطلاعات درست و باارزشی برای ارتباط با مشتریان دراختیار قرار گیرد. به عنوان مثال اگر یک مشتری یک نظری مبنی بر عدم رضایت از یک غذای خاصی که در رستوران هتل سفارش داده بیان کند، می توان برای جلب رضایتمندی او و افزایش معاملات، پیشنهاد یک غذای مشابه رایگان را به او داد.

اشتراک اطلاعات با شرکا و یا فروشندگان

کار مشترک بین هتلها و فروشندگان، منجر به دستیابی به اهداف مشابه می شود. هتل ها و دیگر بخش ها می توانند بصورت ایمن اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دیگر بخش ها قرار دهند تا از این طریق تجربیات خوشایندی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال، یک مشتری وفادار با درجه ی بالا هنگام درخواست برای اجاره ی ماشین، پیامی مبنی بر ذخیره ی ده درصد از مبلغ پرواز بعدی را دریافت می کند، این درحالی است که اگر شرکت خدماتی کرایه ی اتوموبیل از موقعیت آن فرد آگاه باشد، بجای این پیام، پیام دیگری مبنی بر 'مشتری وفادار، ارتقای سفر شما به سیاتل' را می تواند ارسال کند و ایمیل شما می تواند حاوی یک گزینه برای ارتقای پرواز به همراه خدمات متنوع کرایه ی اتومبیل باشد.

به تجزیه و تحلیل معنایی بپردازید

هتل ها می بایست دارای تکنولوژی و نرم افزار مناسب جهت پردازش اطلاعات بصورت سریع و اتوماتیک باشند. این سیستم ها باید در سطوح بالا بصورت معنایی اطلاعات را ارزیابی کنند و گرایشات مشتریان را جهت ارتباط تیم بازاریابی با آنها مستقیما در اختیارشان قرار دهند. دانستن یک سری اطلاعات در مورد مصرف کنندگان می تواند این امکان را دراختیار هتل ها قرار دهد که در چه مکانی و در چه زمانی پیشنهادات و پیام های خود را ارسال کنند.

تهیه ی یک برنامه ی بازاریابی جامع از ابتدا تا به انتها

بیشتر تیم های بازاریابی در هتل ها به گونه ای کار می کنند تا با شناخت از مخاطبان خود و ارسال پیام های درست به آنها، رضایت هر چه بیشتری آنها را تأمین کنند. با این حال، این تیم ها می بایست، به تمامی اطلاعاتی که توسط هتلها جمع آوری می شوند دسترسی پیدا کنند و یک راهی برای در کنار هم قرار دادن آنها پیدا کنند. تهیه ی یک استراتژی جهانی که تمامی اهداف مدیریتی هتل ها را جهت رسیدن به اهداف درست بازاریابی تأمین می کند بسیار حیاتی است. سپس، درکنار هم قرار دادن این تیم ها برای دانستن آنکه چگونه دیگر بخش ها می توانند همکاری کنند ضروری می باشد.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir