اخبار تکنولوژی هتلداری


همکاری گروه هتلهای اینترکنتیننتال با شرکت Winnow به منظور کاهش مازاد غذا در هتل ها

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - غذا و نوشیدنی

1398/4/2 تعداد بازدید: 515


گروه هتل های اینترکنتیننتال، اعلام کرده است که با مشارکت با شرکت فناوری Winnow، به این هتل کمک کرده است که با اندازه گیری و کاهش مازاد غذا بصورت خودکار، کارآمدی رستوران ها را افزایش دهد.

گروه این هتل ها، اولین شرکت هتل های جهانی می باشد که از تکنولوژی Winnow استفاده کرده است. انتظار می رود با استفاده از این فناوری، میزان دورریز مازاد غذا 30 درصد کاهش یابد. این تکنولوژی با استفاده از دوربین های هوشمند، مقیاس های اندازه گیری و تکنولوژی های مبتنی بر AI-based smart meter در هنگام آماده سازی غذا، مواد تشکیل دهنده ی غذا را تجزیه و تحلیل کرده و هم چنین بشقابهایی که به آشپزخانه باز می گردند به جهت ارزیابی که کدامیک از آیتم های غذا و به چه مقدار باقی مانده است را مورد بررسی قرار می دهد. این داده ها یک بانک اطلاعاتی را ایجاد می کنند که در هنگام تصمیم گیری برای خرید مواد غذایی، آماده سازی منو و تکنیک های آماده سازی غذا، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این تکنولوژی، در هفت هتل از هتل های اینترکنتیننتال در اروپا، خاورمیانه، آسیا و افریقا با موفقیت نصب شده است. در مدت زمان 6 ماه، ریزورت فجیره، درامارات متحده ی عربی موفق شده است که مازاد غذا را بیش از 50 درصد کاهش دهد. 60 هتل دیگر دراروپا، خاورمیانه و افریقا علاقه ی خود را برای راه اندازی این سیستم اعلام کرده اند. هم چنین، این شرکت تحقیقات خود را برای راه اندازی این تکنولوژی، در امریکا و چین آغاز کرده است.

به گفته ی مک فرسون، مدیرعامل شرکت، این شرکت با بیش از 5600 هتل در سراسر جهان بصورت متعهدانه در تلاش است تا میزان مازاد غذا و زباله های پلاستیکی که باعث آسیب محیط زیست می شود را به حداقل برساند. وی می گوید، همکاری ما با شرکت Winnow باعث شده است که هتل های ما رویکردی دقیق تر و جامع تر نسبت به این موضوع داشته باشند. به گفته ی وی استفاده از این فناوری در هتل های خاورمیانه که میزان مازاد غذا بسیار زیاد است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. وی امیدوار است که این فناوری در هتل های بیشتری از دنیا بکار برده شود.

مارک زورنس، مؤسس و مدیرعامل شرکت Winnow می گوید: 'عدم توجه به هدر رفت غذا، منجر به صرف هزینه های بیشتر خواهد شد و این یک فرصت است تا گروه هتل های اینترکنتیننتال، به عنوان اولین برند جهانی با استفاده از هوش مصنوعی، باعث بهبود در مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها شوند.'

این همکاری بر پایه ی تعهد به سیستم IHG Green Engage که یک برنامه ی آن لاین پایداربرای مدیریت پسماندها به جهت تأثیرات مخرب آن ها بر محیط زیست می باشد، طرح ریزی شده است و در همین راستا راهکارهایی را نیزارائه داده است. این راهکارها شامل راهنمایی در مورد چگونگی مدیریت ، ذخیره و بازیافت ضایعات، هم در داخل و هم در خارج هتل به منظور به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی و هزینه های اضافی می باشد.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir