اخبار تکنولوژی هتلداری


هوش تجاری در صنعت هتلداری

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - هوش تجاری

1398/5/22 تعداد بازدید: 244


اهمیت داشتن پلت فرم داده ها و ارزش و نقش مهمی که این داده ها برای صنعت هتل داری دارد بر همگان آشکار است. حال تجزیه و تحلیل این داده ها به جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و جامع از جانب مدیران، امری مهم تر تلقی می شود.
بر اساس Investopedia، هوش تجاری (BI)، ' یک زیرساخت رویه ای و فنی است به جهت جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده هایی که توسط فعالیت های شرکت ها تولید می شود. منظور از هوش تجاری این است که تمامی داده های تولید شده توسط یک کسب و کار را در اختیار داشته باشید و اقدامات و روندهای لازم را به جهت تصمیمات صحیح مدیریتی انجام دهید.' در اصل، این عمل تصمیم گیری مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده ها، به منظور موفقیت و اتخاذ استراتژی های بهتر کسب و کار صورت می پذیرد.
هوش تجاری به سادگی آن چیزی که به نظر می رسد نیست، چراکه ابزار، فرایندها و فاکتورهای بسیاری در آن دخیل است که به شما اجازه می دهد از مکان A به B، جایی که تجزیه و تحلیل داده ها به تصمیمات داده محور تبدیل می شود، بروید.

هوش تجاری این امکان را برای شما فراهم می کند تا تصمیمات دقیق تری بر اساس داده های تجزیه و تحلیل شده بگیرید و این امر منجر به کاهش هزینه ها، افزایش سود و در کل بهبود کسب و کار شما خواهد شد. درحالیکه ما به عنوان یک هتلدار، تصمیماتمان را بر اساس دانش و تجربیات خود اتخاذ می کنیم، هوش تجاری به سادگی فرایند فکر ما را به سمت پاسخهای درست و واقعیتها هدایت می کند. در این حال به جای آنکه داده های PMS، POS، ابزار مدیریت درامد و سیستم رزرواسیون داده ها بصورت دستی دسته بندی شوند، هوش تجاری کمک می کند تا به این قبیل کارهای دستی سرعت بخشیده شود و تصمیم گیری ها بصورت خودکار انجام شود، در نتیجه هتلداران زمان بیشتری را برای تولید خواهند داشت.

در حال حاضر بسیاری از پلتفرمهای هوش تجاری در صنعت هتلداری با هدف کمک به هتل شما از طریق تصمیمات مربوط به کسب و کار در دسترس است، اگرچه آنها از نظر تخصص متفاوت هستند. برخی از این ابزارها، هتلهای مستقل و یا تشکیلات اقتصادی را هدف قرار می دهند، بعضی دیگر ویژگیهای شخصی سازی و محصولات تجاری برای یک گروه خاص را، درحالیکه دیگر ابزار در مورد فرایندهای مشخصی نظیر مدیریت درامد یا تصمیمات مرتبط با غذا و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

پیش از ابزار هوش تجاری، شما می بایست تمامی داده ها را به منظور ساختن هرگونه نمودار، چارت و یا گرافی بر روی اکسل، قرار می دادید و تنها از این طریق، می توانستید داده ها را سازماندهی کنید ولی در حال حاضر هتلها از طریق هوش تجاری می توانند داده ها را از PMS هتل بگیرند، تجزیه و تحلیل کنند و در کمتر از چند ثانیه به سادگی داده ها را بصورت بصری نمایش دهند. با این حال مرحله ی آخر که مربوط به اتخاذ تصمیمات براساس داده های بصری و تجزیه و تحلیل شده می باشد، هتل ها می توانند این داده های هماهنگ شده را از منابع مختلف دریافت کنند. این امر به سازمانهای هتلداری این امکان را می دهد که تنها با یک کلیک، نمودارهایی را از هرقسمت PMS که بخواهند، تهیه کنند.

در حال حاضر، هوش تجاری مزایای بسیاری برای صنعت هتلداری دارد. به عنوان مثال، هتلها بطور روزانه با مقادیر بسیار بالایی از داراییها مواجه هستند و ابزار هوش تجاری، برای ردیابی هزینه ها، نظارت بر منابع و کاهش هزینه ها می تواند فوق العاده مفید باشد. همچنین، این ابزار می تواند با برنامه ی CRM هتل کار کند و از این طریق تاریخچه ی رزرو و پرداختهای میهمان را بررسی کند. شما می توانید از طریق این ابزار با ساختن پروفایل میهمان و داشتن جزئیات بیشتر در مورد ترجیحات، احتیاجات و علایق آنها، اقامت یک میهمان را سفارشی کنید. علاوه بر این، مانند بسیاری از صنایع دیگر که بازاریابی نقش بسزایی را در موفقیت کسب و کار آنها ایفا می کند، هوش تجاری نیز در کاهش هزینه ها، افزایش وفاداری مشتریان و تقویت تاکتیکهای بازاریابی بسیار موثر است.

حال این سوال مطرح می شود که بطور روزانه چه کسانی باید از این ابزار استفاده کنند؟
هر کسیکه در هتل تصمیمی را اتخاذ می کند، می تواند از مزایای این ابزار استفاده کند. صاحبان هتلها، مدیران مالی، مدیران بازاریابی، مدیران بخش غذا و نوشیدنی، مدیران کل، مدیران فروش و ... . از آنجایی که داده ها در تمامی جنبه های هتل تاثیر می گذارند، اکثر بخشهای هتل می توانند از مزایای این ابزار به منظور ارتقای فرایند تصمیم گیری استفاده کنند. از طرف دیگر، شاید به نظر برسد که کارکنان بخشهای عملیاتی ممکن است نیازی به این ابزار نداشته باشند، ولی، تصمیماتی که توسط مدیران از طریق هوش تجاری گرفته می شود بطور غیرمستقیم بر عملکرد آنها تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین، هوش تجاری بطور مستقیم و غیر مستقیم، بر بیشتر بخشهای هتل تاثیر خواهد گذاشت.
بنابراین کاملاً واضح است که هوش تجاری برای هر صنعتی مفید است و به نظر می رسد که این ابزار برای صنعت هتلداری از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

شرکت عدل آفرینان ماندگار در این راستا همراه با PMS خود (پروتل)، نرم افزار هوش تجاری را نیز به هتل ها و مراکز اقامتی ارائه می کند. جهت اطلاعات بیشتر درباره این سرویس به صفحه نرم افزار هوش تجاری مراجعه نمایید.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir