اخبار تکنولوژی هتلداری


چگونه هتلها می توانند از مزایای Airbnb بهرمند شوند؟

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - سیستم مدیریت کانالهای توزیع

1398/6/5 تعداد بازدید: 182


امروزه شاید Airbnb، دشمن شماره یک هتلداران در سراسر دنیا تلقی شود اما آیا Airbnb سزاوار این شهرت است؟
تحقیقاتی که از سال 2014 برروی داده های موجود انجام شده، نشان می دهد که در ده شهر از امریکا که بیشترین سهم از بازار Airbnb را در اختیار دارند، 1.3 درصد اتاق شب کمتر رزرو شده است که این منجر به کاهش 1.5% از درامد هتل ها شده است. در طول 5 سال گذشته این ضررها در حال افزایش بوده، بطوریکه با یک تخمین می توان فهمید که این شرکت حدود 10 تا 12 درصد از تقاضای مسافرتی در نیویورک، پاریس و لندن را به خود جلب کرده است.
تاثیر مالی که این شرکت بر صنعت هتلداری گذاشته است به سختی قابل هضم است، اما در واقع دارندگان هوشمند هتلها با کمی استراتژی، تلاش و داشتن یک کانال توزیع مناسب می توانند از مزایای Airbnb به خوبی استفاده کنند.

حال این سوال مطرح می شود که چگونه هتلها می توانند از مزایای Airbnb بهره مند شوند؟

روشهای مستقیم و غیرمستقیمی وجود دارد که هتلها از این طریق می توانند از مزایای Airbnb بهره ببرند.
قبل از هرچیزی با ثبت نام در Airbnb، هتلها می توانند رزروهای کوتاه مدت خود را افزایش دهند. بر اساس گزارش چندین هتل در Hotel Tech Report، در حال حاضر تا 15 درصد از رزرواسیون این هتلها از طریق Airbnb انجام می شود. این شرکت برای حمایت از برند هتل، مشتریان وفادار و جلب مشتریان از رتبه ی بالایی برخوردار است. مشتریان این شرکت نه تنها برای یک رزرو دیگر به Airbnb مراجعه می کنند، بلکه مشتریان دیگر را با نرخی بالاتر از میانگین بازار به Airbnb ارجاع می دهند. هتلها می توانند از این مزیت و ارتباط با طیف بیشتری از مشتریان، نسبت به آژانسهای مسافرتی آنلاین به خوبی استفاده کنند.

شاید بزرگترین رویدادی که در ده سال گذشته برای صنعت هتلداری و مهمان نوازی اتفاق افتاده است، ادغام با آژانسهای مسافرتی آنلاین (OTA) بوده است. فراتر از مزایای مستقیم و کوتاه مدتی که هتلها می توانند از Airbnb ببرند، یک مزیت طولانی مدت هم برای هتلها وجود دارد. رهایی از هزینه های کمیسیون آژانسهای مسافرتی آنلاین. آژانسهایی از قبیل Expedia و Booking هزینه های کمیسیون بسیار بالایی بین 15 تا 30 درصد برای هتلهای بزرگ زنجیره ای و حتی بیشتر برای هتلهای کوچک دریافت می کنند. Airbnb به عنوان بازیگر بزرگ سوم می تواند رقابت بیشتری را برای بازار ایجاد کند. نتیجه ی نهایی؟
هتلها به ناچار با توجه به شارژ بالای آژانسهای مسافرتی آنلاین مجبور به پایین آوردن قیمتها به منظور رقابت در لیست موجود می باشند. بازار این آژانسهای مسافرتی یک بازار دوقطبی است. بدین معنا که افزودن یک رقیب قدرتمند، در واقع یک اتفاق خوب برای هتلها محسوب می شود. بنابراین هتلها از طریق ارتباط با یک کانال توزیع می توانند به Airbnb متصل شوند. این اتصال یک بازی برد برد، هم برای هتلها و هم برای پلتفرم Airbnb خواهد بود. در همین راستا این شرکت نیز به هتلها نیاز دارد تا موجودی های خود را با موارد مطلوب پر کند.

برای مبارزه با تاثیرات منفی Airbnb، چه باید کرد؟

اگر با آن نمی توانید مبارزه کنید پس به آن ملحق شوید. صاحبان باهوش هتلها، موجودی های خود را به این پلتفرم متصل می کنند. برخی از کانالهای توزیع بطور مستقیم به Airbnb متصل هستند.
این پلتفرم کاربر پسند، این امکان را به هتلها می دهد که پیشنهادات ویژه ی آنها را برای مهمانها در آن واحد در جستجوی اتاقها به نمایش در آورد. هرچه تعداد بیشتری اقامتگاه در این پلتفرم ثبت نام کند احتمال کمتری دارد که هریک از این مکانها مورد توجه قرار گیرد و این به نفع هتلها می باشد که از این طریق می توانند میزبانها و اقامتگاههای جایگزین را به سمت خود جلب کنند. تا حدودی این اتفاق در حال رخ دادن است که میزبانان ناخشنود Airbnb از تعداد زیاد اقامتگاهها که برروی این پلتفرم به نمایش در می آید اظهار نارضایتی می کنند. به ناچارتعداد هتلهای بیشتر منجر به ضربه زدن به شهرت Airbnb به عنوان یک راه جایگزین برای اقامت خواهد شد.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

email info@adl-co.ir