اخبار تکنولوژی هتلداری


ابزارهای برتر فناوری به منظور بهبود مدیریت درآمد هتلها

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - نرم افزار مدیریت درآمد - میزان خرید و آگاهی از بازار - سیستم رزرواسیون مرکزی - هوش تجاری - سیستم مدیریت کانالهای توزیع - کانالهای توزیع

1398/6/17 تعداد بازدید: 44


در طی سالهای اخیر، گامهای بزرگی در جهت مدیریت درامد در هتلها انجام شده است. به عنوان مثال، انتقال به سیستم های مبتنی بر ابر، منجر به ایجاد انعطاف پذیری بیشتری در فرایند توسعه ی نرم افزارها و تسریع در نصب ویژگی های جدید برروی نرم افزارهای هتلداری شده است. چرخه های کوتاه مدت، این نرم افزارها را قادر می سازد تا نیازهای تحول پذیر هتلداران را بیشتر از پیش پاسخ دهند.
مدیریت درامد و مسائل مربوط به بازاریابی و توزیع نیاز به مجموعه ای از داده های صحیح نیازمند است.
با این حال، از هر 10 هتل تنها یکی از آنها برخی از قسمتهای نرم افزار مدیریت درامد را بکار می گیرند که این امر به دلیل پیچیدگی استفاده ی صحیح از این نرم افزار ها می باشد. یک رویکرد جامع در مورد مدیریت درامد به طور کلی، شامل هر یک از مقوله های زیر می باشد.

• سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS)

• نرم افزار مدیریت درامد (RMS)

• ارائه کننده ی نرخ

• هوش تجاری (BI)

• کانالهای توزیع

برخی از این نرم افزارها در یک خرید انجام می شود، در حالیکه برخی دیگر باهم همپوشانی دارند. در هنگام انتخاب یک نرم افزار، چابکی، انعطاف پذیری و توسعه پذیری باید مدنظر قرار گیرد. شما به یک محصول منعطفی نیاز دارید که قابلیت شخصی سازی نیازهای شما را از طریق اجرای منعطف و ادغام توسعه پذیر و قابل تعمیم را دارا باشد.

• سیستم رزرواسیون مرکزی ( CRS)

سیستم رزرواسیون مرکزی قلب مدیریت درامد محسوب می شود. هر رزروی که از این طریق مدیریت و پردازش می شود، از رزرو مجدد جلوگیری کرده و تمامی موجودی های هتل در تمامی سیستمها و کانالها به روزرسانی می شود. بدین ترتیب CRS به عنوان قلب توزیع شما عمل می کند. هر موجودی که توسط کانالهای شخص ثالث توزیع می شود از طریق CRS که یک ارتباط دو طرفه را برقرار می کند، ثبت شده و یک موجودی جدید را جایگزین می کند. به روزرسانی های دستی در برخی از موارد در کانالهای شخص ثالث منجر به رزرو دوباره خواهد شد.

شرکت عدل آفرینان ماندگار، به عنوان اولین و تنها ارائه دهنده ی CRS بومی در ایران آماده ی ارائه ی خدمات به هتلها و مراکز اقامتی می باشد.

• نرم افزار مدیریت درامد (RMS)

نرم افزار مدیریت درامد که به عنوان بهینه سازی درامد (RO) نیز شناخته می شود بر بهینه سازی درامد، بر اساس اتخاذ تصمیمات بهتر برای قیمت گذاری تمرکز دارد. دو عامل اصلی تعیین کننده ی قیمت، پیش بینی تقاضا برای یک هتل خاص و محبوبیت بازار محلی می باشد.
در هنگام انتخاب این نرم افزار اتصال مستقیم به کانالهای توزیع، به روزرسانی رزرواسیونها و لغوهای جدید، بهینه سازی قیمتها بر اساس تقاضا، هم برای هتل و هم بر اساس نیاز بازار، پیش بینی تقاضای یکپارچه به منظور اطلاع از تصمیمات قیمتگذاری،ادغام آسان با CRS و ابزار هوش تجاری شما از مواردی است که در انتخاب نرم افزار باید درنظر گرفته شود.

• ارائه کنندگان نرخ

این فروشندگان، زمان را ذخیره می کنند. فروشندگان نرخ امروزی، سیستمهای به روزرسانی دستی نرخها را منسوخ کرده اند. فروشندگان نرخ، دارای دو عملکرد اولیه و اصلی می باشند: 1. اطلاع از چگونگی قیمتگذاری هتلهای رقیب
2. شناسایی کانالهایی که موافقت نامه های برابری نرخ را نقض می کنند.
فروشندگان نرخ راحتترین ابزار در مدیریت درامد به شمار می آیند. از آنجاییکه آنها نرخ های عمومی و علنی را در دسترس دارند، درنتیجه مشکلی از لحاظ ادغام برای آنها وجود ندارد. در این نرم افزار گزارشهای تصویری به راحتی قابل درک هستند و تخلفات برابری نرخ را تشخیص می دهند. هم چنین، این برنامه به درستی عواملی را که بر تقاضای بازار تاثیر می گذارد، را شناسایی می کند. این گزارشات شما را به سمت قیمت گذاری صحیح هدایت می کند.

• هوش تجاری برای هتلها

اگر سیستم رزرواسیون مرکزی قلب مدیریت درامد محسوب شود، هوش تجاری، مغز آن است. هوش تجاری، داده های هتل شما را در کنار داده های موجود در بازار، تجزیه و تحلیل کرده و یک بینشی را به شما ارائه می دهد تا درک درستی از عملکرد خود داشته باشید.
درست است که بیشتر نرم افزارهای مدیریت درامد دارای عملکرد گزارشگری هستند. با این حال ابزار هوش تجاری با جمع آوری داده ها از منابع مختلف، به شما کمک می کند تا تصمیمات دقیق تری بر اساس داده های تجزیه و تحلیل شده اتخاذ کنید و این امر منجر به کاهش هزینه ها، افزایش سود و در کل بهبود کسب و کار شما خواهد شد.

شرکت عدل آفرینان ماندگار، همراه با PMS خود ( پروتل )، نرم افزار هوش تجاری را نیز به هتلها و مراکز اقامتی ارائه می دهد.

• کانالهای توزیع

اگر سیستم رزرواسیون مرکزی قلب مدیریت درامد باشد، سیستم مدیریت کانالهای توزیع، دریچه ای است که موجودی های شما را کنترل می کند.
بسیاری از نرم افزارهای مدیریت درامد با کانالهای توزیع، ادغام شده اند بنابراین ممکن است برای برخی، عملکردی مازاد داشته باشد. بنابراین، برای برخی که به دنبال یک رویکرد نرم افزاری راحت هستند که RMS را درگیر نمی کند، یک مدیریت توزیع کانال می تواند در ارتباط با CRS و نرخ گذاری به منظور تنظیم قیمت بر اساس اهداف داخلی هتل و عوامل خارجی تنظیم شود، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
داشتن یک اتصال آسان و بدون استرس با سیستم رزرواسیون مرکزی شما، توانایی به روزرسانی محتوای انواع اتاقهای مختلف در کانالها، مدیریت تخصیص به منظور کنترل دسترسی ها در هر کانال، درنظرگرفتن اتصال سیستم های توزیع جهانی (GDS) و ابرجستجوها، گزارشات مناسب و معقول که به سودآوری کانال منجر شود، از مواردی است که در هنگام انتخاب این نرم افزار باید در نظرگرفته شود.

شرکت عدل آفرینان ماندگار مفتخر به ارائه ی اولین شبکه مدیریت کانالهای توزیع آنلاین در صنعت هتلداری و گردشگری ایران می باشد. این شرکت آماده ی ارائه ی خدمات به هتلها و مراکز اقامتی می باشد.

ترجمه و گردآوری: شرکت عدل آفرینان ماندگار
محبوبه عسکری آزاد

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

email info@adl-co.ir