اخبار تکنولوژی هتلداری


اقدامات لازم بعد از طراحی سایت هتل

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - میزان خرید و آگاهی از بازار - سیستم مدیریت کانالهای توزیع - بازاریابی

1398/7/20 تعداد بازدید: 394


در صنعت هتلداری، حداقل هر دو تا پنج سال یکبار، می بایست سایت هتل به روزرسانی شود. برای وب سایت هتلی که بیش از سه سال است که به روزرسانی نشده است، نیازمند به روزرسانی فنی نیز می باشد تا رزرواسیون میهمان به راحتی انجام پذیرد در نتیجه این امر منجر به ارتقا و بهبود معیارهای بازدید از وب سایت خواهد شد و حتی ممکن است منجر به دریافت تبلیغات نیز شود.
گذشته از اینکه سایت هتل شما با ظاهری جدید به نمایش در می آید، توجه به سرعت بارگذاری سایت، بهینه سازی سایت در موبایل و برخورداری از نرخ تبدیل بالا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
این به روزرسانی ها ممکن است که از هزینه های بالایی برخوردار باشند ولی ارزشمند هستند.
سایت می بایست به نحوی ساختاربندی شده باشد که از بالاترین رتبه ی بهینه سازی موتورهای جستجو و به روزرسانی کلمات کلیدی برخوردار باشد. هم چنین محتوای جدید و هر رخداد جدیدی که در هتل اتفاق می افتد نیز می بایست به سایت اضافه شود تا صفحه ی سایت کاملا جدید به نظر برسد.
مهمتر از همه باید این صفحات به درستی کار کنند، یعنی یک تجربه ی عالی برای رزرو میهمان ارائه دهد و قابلیت دیده شدن هتل را ارتقا دهد.
به روزرسانی وب سایت هتل اولین قدم تلقی می شود اگرچه به منظور افزایش رزرواسیون مستقیم و ارتقای سودبخشی، هتل، نیازمند انجام اقدامات بیشتری می باشد.

• بهینه سازی قیمتگذاری به جهت جذب میهمانان بیشتر

به عنوان یک بازاریاب هتل، اولین اولویت همیشه اطمینان از بهینه سازی کانالهای مستقیم قیمت گذاری اتاقها، داشتن اطلاعات بازار و نرم افزار خرید نرخ می باشد. ابزار خرید نرخ، داده هایی را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید تصمیمات صحیح قیمتگذاری را اتخاذ کنید. این ابزار می تواند با توجه به نرخهای رقبا، رخدادهای محلی و تاریخی و تقاضا، تصمیمات قیمت گذاری را اتخاذ کند.
این فرایند یکی از مهمترین کارهایی است که باید بعد از به روزرسانی وب سایت هتل انجام شود.
تمامی این مراحل برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی ضروری و حیاتی هستند. و خوشبختانه، ابزارهای عالی بازاریابی که می توانند به کانالهای بیشتر متصل شوند، قیمت گذاری را بهینه کنند و یا به شما در مدیریت شهرت هتل کمک کنند، در دسترس هستند. اگرچه، کار با یک فروشنده برای بکارگیری همه ی تاکتیکهای بازاریابی مزایای بیشتری نسبت با فروشندگان متعدد دارد. کار با یک فروشنده منجر به بکارگیری از منابع کارامد از طریق ساده سازی قراردادها، مدیریت بودجه و یکپارچه سازی گزارشات خواهد شد.
حال شما می توانید برای به حداکثررساندن سرمایه گذاری در وب سایت، از کسب پول استفاده کنید. اکنون که وب سایت شما به درستی به روزرسانی شده است و اتاقها نیز به درستی قیمتگذاری شده اند، به منظور افزایش بازدیدهای مستقیم از وب سایت هتل می توانید از روشهای بازاریابی ذیل استفاده کنید:

1. تبلیغات ابرجستجوگرها
اشاره به تبلیغات برروی سایتهایی نظیر TripAdvisor و Kayak و ...دارد. این سایتها از آژانسهای مسافرتی آنلاین مثل Booking و Expedia قوی تر هستند. تفاوت اساسی این است که آژانسهای مسافرتی آنلاین بطور مستقیم با هتلها قرارداد دارند. برعکس، یک سایت ابر جستجوگر، با یک هتل قرارداد منعقد نمی کند بلکه این سایتها، با بیش از 45 % از مسافران در مقیاس جهانی سروکار دارند در نتیجه این سایتها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. رزرو از طریق آگهی در این سایتها هزینه ی کمتری برای هتلداران در مقایسه با کمیسیونهای رزرواسیون از طریق آژانسهای مسافرتی آنلاین دارد.
از آنجاییکه تعداد بسیار زیادی از سایتهای ابرجستجوگر وجود دارد، شما نیازمند ابزاری هستید که مدیریت پیشنهاد قیمت برروی تعداد زیادی از پلتفرمهای پیچیده نظیر TripAdvisor را آسان کند. استفاده از یک نرم افزار مدیریت ابرجستجوگر راهی است برای به حداکثر رساندن دسترسی ها، و در نتیجه جذب میهمانان بیشتر و بهبود درآمد.

2. بازاریابی موتور جستجوگر هتل (SEM) یا بازاریابی پولی
بازاریابی پولی به خرید ترافیک برای وب سایت شما از طریق لیستهای جستجوی پولی اطلاق می شود. کلمات کلیدی پولی که شما به وب سایتتان اضافه می کنید باعث می شود تا سایت هتل بیشتر در معرض ارائه قرار گیرد و میهمانان بیشتری را در قیف رزرواسیون خود اضافه کنید، در حالیکه SEO یا جستجوی ارگانیک، چیزی است که به مرور زمان ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. SEM یک راه سریع برای اعتبارسنجی کلمات کلیدی و محتوای سایت شما است و این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که سایت خودتان را برای آنچه که مشتریان جستجو می کنند بهینه کنید.
3. و در آخر، گسترش تبلیغات نمایشگر و بطور خاص خرید بنر تبلیغاتی برروی گوگل و یا شبکه های اجتماعی
برای رسیدن به مخاطبان جدید یا هدف قرار دادن مجدد کسانیکه وب سایت شما را بدون انجام فرایند رزرو بازدید کرده اند، این روش قدرتمند از بازاریابی، می تواند مشتریان را به سمت شما بازگرداند. فقط درحال حاضر، کاربر شما از سایتی بازدید می کند که کاملا بهینه شده و اینکه احتمال فروش بیشتری دارد.

• به منظور پیشگیری از چالشهای فروش، شهرت آنلاین هتل خود را بهبود بخشید.

صرف نظر از اینکه وب سایت هتل شما چقدر زیبا است، به ناچار میهمانان، ادعاهای شما را در وب سایتهای شخص ثالث مانند TripAdvisor، بررسی می کنند. در صنعت هتلداری، شهرت همه چیز است. 95% از میهمانان، قبل از تصمیم گیری در مورد رزرو، کامنتها و نظرات میهمانان را مطالعه می کنند. علاوه بر قیمت، نظرات میهمانان، مهمترین اطلاعاتی است که در هنگام رزرو اتاق مورد توجه قرار می گیرد.
در همین راستا، استفاده از نرم افزار مدیریت شهرت هتل، رضایت میهمان را بهبود بخشیده و درآمد هتل را افزایش می دهد.
مدیریت شهرت هتل شما مرحله ی بعد از بهینه سازی می باشد. مجموع نظرات از آژانسهای مسافرتی آنلاین، شبکه های اجتماعی و ابر جستجوگرها در زبانهای مختلف و در میان کشورها، به هتلداران نشان می دهد که میهمانان آنها چه نظراتی در موردشان دارند.

• توزیع بیشتر منجر به افزایش کانالهای مستقیم هتل خواهد شد.

هتلهای کوچک که قادر به پرداخت هزینه برای وب سایت هتل نیستند، اغلب برروی کانالهای شخص ثالث تمرکز می کنند. بیشتر این هتلها، به منظور گسترش دیده شدن و دستیابی به طیف گسترده تری از مخاطبان آنلاین، برروی مدیریت نرخها و موجودی¬ها، رزرواسیون آنلاین و اتصال به انواع کانالهای توزیع تمرکز دارند.
مزایای استفاده از سیستم مدیریت کانالهای توزیع می تواند بطور قابل توجهی خط مشی شما را بهبود بخشد. برای هتلهایی که دارای یک وب سایت بسیار خوب هستند افزودن قابلیتهای مدیریت کانال، یک استراتژی قوی محسوب می شود. یک سیستم مدیریت کانالهای توزیع می تواند در افزایش رزروها برای تامین نیازهای استراتژیک کمک کند.
ابزاری مانند مدیریت کانالهای توزیع هوشمند، می توانند نرخها و موجودی های اتاق را در صدها کانال مدیریت کند و در همین راستا در وقت هتلها صرفه جویی شده و این منجر به تسهیل تخصیص موجودیها خواهد شد. این نرم افزار با لیست کردن هتل شما در بین کانالهای سیستم توزیع جهانی و آژانسهای مسافرتی آنلاین از یک مکان مرکزی، می تواند اشغال هتل شما را افزایش دهد. بنابراین، دسترسی به مسافران از سراسر دنیا به راحتی انجام می شود. لیست اتاقها و در دسترس بودن آنها بصورت خودکار به روزرسانی می شود و در نتیجه، نرخ اشغال و درآمد را بهبود می بخشد.
در هنگام انتخاب یک سیستم مدیریت کانال، داشتن قابلیت گزارش دهی، موجودی تلفیقی و تعداد کانالهایی که این سیستم عامل می تواند به آنها متصل و یا ادغام شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

ترجمه و گردآوری: شرکت عدل آفرینان ماندگار
محبوبه عسکری آزاد

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir