اخبار تکنولوژی هتلداری


سیستم های تعامل با میهمان

دسته بندی ها: سازنده وب سایت/مدیریت محتوا

1398/9/6 تعداد بازدید: 254


سیستمهای تعاملی در هتل به آن دسته از سیستمهای مولتی مدیا اطلاق می شود که از بسترهای ارتباطی درونی هتل (شبکه بی سیم یا سیمی) برای برقراری ارتباط صوتی – تصویری، متنی و ارائه خدمات به میهمان استفاده می شود. این سیستم ها بیشتر بر تعامل با میهمان در طول دوره اقامت متمرکز هستند و از این حیث با دیگر ابزارهای ارتباط با میهمان که مبتنی بر اینترنت یا سایر ارتباطات مخابراتی هستند مثل ایمیل، پیام، سیستم¬های پیام صوتی و ... تفاوت ماهوی دارند. این سیستم های تعاملی درگاه های ارتباطی با میهمان به شمار می روند که بهتر است به صورت متمرکز مدیریت شوند. اهم این درگاه¬ها (سیستمهای تعاملی) به شرح ذیل می باشد:

• تلویزیون تعاملی (IPTV)
• موبایل اپلیکیشن
• صفحه نمایشگر دیجیتالی (Digital Signage)
• استند اطلاع رسانی لابی
• تبلت تعاملی

 شماتیک فنی سیستم های تعاملی
به طور کلی سیستم های تعامل با میهمان را می توان به دو صورت در هتل راه اندازی کرد؛ در رویکرد اول هر یک از سیستم¬های تعاملی منفردا و بدون ارتباط با سایر سیستم ها راه اندازی می شوند که اغلب با پروژه IPTV شروع می شود. اغلب مواقع در راه اندازی سیستم تلویزیون تعاملی از این موضوع بسیار پراهمیت غفلت می شود که می توان که تمامی حوزه های تعاملی را در قالب یک پروژه اما در فازهای مجزا اجرا نمود. با غفلت از این موضوع، یک سیستم تعاملی مثل سیستم تلویزیون تعاملی در هتل راه اندازی می شود و زمانی که هتل در آینده مدنظر دارد تا سیستم دیگری را نیز اجرایی کند، با یک پروژه جدید، یک تأمین کننده جدید، یک سیستم مدیریت محتوای جدید، یک نصب و راه اندازی کامل و یک پشتیبانی مجزا مواجه است.
اما در رویکرد دوم (که صحیح تر و مقرون به صرفه تر است)، هر 5 سیستم بر شمرده شده در حوزه تعامل با میهمان (تلویزیون تعاملی، موبایل تعاملی، تبلت تعاملی، لابی استند و دیجیتال ساینج) هر یک بخش یا ماژولی از یک سیستم تعاملی متکامل هستند که توسط سیستم مدیریت محتوای متمرکز تغذیه می شوند و ضمنا همگی در کنار هم به عنوان یک پروژه متحد با پیمانکار یکسان و پشتیبانی مشترک اداره می شوند.
البته هتل می تواند برخورداری از ماژول های مختلف را در فازهای مختلف مدنظر قرار دهد. تحقق رویکرد دوم منوط به خرید سیستم های تعاملی از تامین کننده ای است که دارای محصول متکامل تعاملی باشد .

 یکپارچگی سیستم های تعاملی با PMS
یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب سیستم تعاملی با میهمان در هتل، قابلیت تعامل با سیستم مدیریت دارایی است. یک سیستم تعاملی، بدون قابلیت ارتباط با PMS می تواند به یک چالش برای هتل تبدیل شود. با توجه به ماهیت درآمدزایی سیستم های تعاملی، لزوم انتقال برخی از اطلاعات همانند شارژ به صورتحساب میهمان، ارتباط با سیستم فروش در مراکز درآمدی هتل، دریافت اطلاعات مربوطه از پروفایل میهمانان و ... بسیار استراتژیک می باشد.
همچنین ارتباط این دو سیستم با یکدیگر به عنوان یک راهکار بالغ برای هتل، تجربه کاربری و میزان رضایت میهمانان را افزایش می دهد. به لطف این ارتباط است که می توان به زبان میهمان و با عنوان نام میهمان به او پیغام خوش آمد گویی ارسال کرد و یا امکان مشاهده و پرداخت صورتحساب را در اختیار میهمان قرار داد.

 سیستم مدیریت محتوا
به منظور ارائه محتواهای گوناگون اعم از صوتی، تصویری و متنی و... در هتل ضروری است که پایگاهی برای درج این محتوا در بطن سیستم تعاملی وجود داشته باشد. نکته مهم آن است که در یک سیستم تعاملی حرفه ای، منطقا باید همه درگاه های تعاملی صرفا از یک پایگاه مدیریت محتوا تغذیه شوند.
میهمانان و کاربران عادی دسترسی به این پایگاه را ندارند بلکه فقط مدیر سیستم، به آن دسترسی دارد. این پایگاه که خود از ماژول های اصلی سیستم تلویزیون تعاملی به شمار می آید، تحت عنوان سیستم مدیریت محتوا شناخته می شود.
اگر سیستم مدیریت محتوا به صورت ابری طراحی نشده باشد، محدودیت هایی برای مدیر سیستم و برای کسانیکه از سیستم، گزارش گیری می کنند به وجود می آید و تعامل میهمان با مدیری که در هتل حضور ندارد نیز قطع می شود.
همچنین سیستم های ابری کمک می کند که مدیر سیستم بتواند محتوای ویدئویی و تبلیغاتی را به پایگاه داده رسانه¬های بیرونی که در حوزه تولید و نشر محتوا فعالیت می کنند متصل نماید. از این طریق میهمان فقط از محتوای ایجاد شده توسط هتل بهره مند نخواهد شد بلکه هتل بدین وسیله حجم انبوهی از فیلم و محتوای دیگر را می تواند در هتل ارائه و حتی به فروش رساند که خود، آنها را فراهم نکرده است.
بسته به اینکه محتوای تعاملی از چند درگاه ( تلویزیون، استند تعاملی، نمایشگر دیجیتال، موبایل و... ) در اختیار میهمان قرار می گیرد، این محتوا می تواند در بعضی یا همه درگاه ها به صورت متمرکز و با وحدت رویه در سراسر هتل به نمایش گذاشته شود که خود سبک نوینی از به کارگیری تکنولوژی را در هتل به همراه دارد. این محتوای تعاملی در هتل فقط از طریق دستگاه های تلویزیون داخل اتاق منتشر نمی شود بلکه این درگاه عمومی ترین و پایه ای ترین بخش از سیستم های تعاملی است، از این رو است که سیستم های تعاملی با سیستم های تلویزیون تحت شبکه شناخته می شوند تا حدی که نام این درگاه تعاملی بر نام سیستم تعاملی چیرگی پیدا کرده است.
شرکت عدل آفرینان ماندگار با ارائه سیستمهای تعاملی با میهمان، در جهت کسب رضایتمندی بیشتر میهمانان، آماده ی ارائه این امکانات به تمامی هتلها و مراکز اقامتی می باشد.

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir