اخبار تکنولوژی هتلداری


چگونه تبلیغات هتل در گوگل (Google Hotel Ads(GHA منجر به افزایش فروش مستقیم هتل شما خواهد شد؟

دسته بندی ها: مدیریت درآمد - فروش

1398/9/26 تعداد بازدید: 133


امروزه، Google به یک بازیکن مرتبط در بخش آنلاین هتلداری تبدیل شده است. اگرچه، استراتژی گوگل به عنوان یکی از رقبا در این حیطه کاملا متفاوت است ولی باعث ناراحتی بازیکنان بزرگ دیگری مانند booking.com و یا TripAdvisorشده است.
Google به عنوان یک آژانس مسافرتی آنلاین و یا یک موتور ابرجستجوگر مانند Trivago ویا Kayak تلقی نمی شود، بلکه تبلیغات هتل در گوگل (GHA)، در واقع پلتفرمی است به منظور ارائه ی موجودیها و قیمتهای هتل که درمیان محصولات مختلف گوگل توزیع شده است. این محصول یک موتور جستجو، یک نقشه و یک مقصد جدید برای گوگل محسوب می شود. از طرفی دیگر، به طرز عجیبی، محصولی که گوگل به عنوان ابزاری برای مقایسه ی قیمت تمام شده ارائه داده بود و با عنوان Google Hotel Finder شناخته می شد، در سپتامبر 2015 خاموش شد.
به هرحال، GHA نام جدیدی است که در گذشته با عنوان Hotel Price Ads (HPA) شناخته می شده و اکنون از واژگان حذف شده است.
مسئله ی مورد اهمیت این است که گوگل، قیمتها را در آن واحد ارائه می دهد، این ویژگی بخصوص برروی دستگاههای تلفن همراه، از امتیاز ویژه ای برخوردار است. گوگل این را میکرو لحظه ها می نامد و این شامل ارائه ی آنچه که مصرف کننده در آن واحد و بطور طبیعی درخواست می کند می باشد.

لزوم مشارکت هتلها در برنامه تبلیغات هتل در گوگل
به عنوان یک هتلدار، بسیار ضروری به نظر می رسد که در این نوع تبلیغات در گوگل حضور داشته باشید و یک پنجره نمایشگر را در این فضا اشغال کنید و بدین ترتیب بطور مستقیم با آژانسهای مسافرتی آنلاین که حجم بسیاری از فروش را به سمت خود منحرف کرده اند، در این حوزه رقابت کنید. همه اینها منجر به رسیدن به هدف نهایی که همان کاهش هزینه های میانجی گری و بدست آوردن استقلال در این زمینه می باشد، می شود.
این نکته را باید خاطر نشان کرد که آژانسهای مسافرتی آنلاین برای قرار دادن هتل شما در موتورهای ابرجستجوگر، برای همه چیز هزینه دریافت می کنند و این آژانسها از یک سنت هم نمی گذرند.
حال، گوگل چه مدلهایی را برای مشارکت ارائه می دهد؟

گوگل سه شکل مختلف برای استفاده از این طرح را پیشنهاد می دهد:

• مدل سنتی (CPC (Cost Per Click هزینه به ازای هر کلیک؛ در این مدل به ازای هر بازدیدی که از وب سایت صورت می گیرد، شما مبلغی را می بایست پرداخت کنید.

• مدلی که ترکیبی بین CPC و (CPA (Cost Per Action می باشد که گوگل آن را 'ROAS target' نامیده است. مدلی که به راحتی مبلغ کمیسون نهایی را به عنوان مثال 10% تنظیم می کند بصورتیکه کمیسیون در زمان محاسبه ی سرمایه از درآمد حاصل پیشی نگیرد.

• مدل جدید و خالص (CPA (Cost Per Acquisition؛ دریافت هزینه به ازای هر رزرو که گوگل آن را به عنوان برنامه کمیسیون تبلیغات هتل در گوگل (Google Hotel Ads Commission Program) می نامد.

در تمامی این مدلها، هتل شما قابلیت دیده شدن یکسانی دارد. قیمت پیشنهاد شده ی بهتر منجر به افزایش دیده شدن هتل در قسمت بالاتر خواهد شد.
حال این سوال مطرح می شود که کدام مدل برای هتل مناسبتر است؟

از آنجاییکه شما در تمامی این مدلها نتایج درآمدی یکسانی را دریافت خواهید کرد، در نتیجه باید مدلی را انتخاب کنید که کمترین هزینه را متحمل شوید.
از لحاظ مفهومی، هتلها با متوسط قیمت و اقامت بالاتر، کاندیدای مدل CPC هستند، چرا که آنها کمیسیونی پایینتر از 10% را پرداخت می کنند.
برای باقی هتلها، مدل خالص CPA مناسبتر است، چراکه ریسک را به حداقل می رساند، همچنین مدیریت بودجه و بهینه سازی را به حداقل رسانده و در رأس همه آنها جریان نقدی مثبت را به جریان می اندازد ( شما پرداخت می کنید، زمانیکه مشتری پرداخت کرده است).
در آخر اینکه گوگل بصورت قدرتمند و بدون ریسک و به آرامی وارد بخش سفر، به ویژه هتل شده است. از یک جهت، هزینه ی دیگری برای پرداخت می باشد اما از سوی دیگر، این یک فرصت بزرگ برای هتلهایی است که به دنبال کاهش وابستگی خود به آژانسهای مسافرتی آنلاین هستند.

ترجمه و گردآوری:
شرکت عدل آفرینان ماندگار
محبوبه عسکری آزاد

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

9022660288

email info@adl-co.ir