اخبار تکنولوژی هتلداری


پروتل، فراهم کننده بستری با لایه باز برای هتل شما

دسته بندی ها: پروتل - سیستم مدیریت هتل(PMS)

1398/10/17 تعداد بازدید: 145


تا همین اواخر هتلداران به دنبال یک پلتفرم با لایه باز (open platform) به جهت مدیریت هتلهای خود بودند و در همین راستا گزینه های متعددی برای انتخاب، وجود نداشت. خوشبختانه شرکتهای فناوری هتلداری و میهمان نوازی شروع به کار کردند و موجی از تکنولوژیهای کاربردی روانه بازار شد.
یکی از شرکتهای پیشگام با رویکردی باز در عرصه مدیریت هتل، پروتل است. این سیستم مدیریت هتل، در چند سال اخیر با ایجاد یک زیرساخت قوی (پروتل I/O)، یک بازار برای شرکتهای شخص ثالث، ارائه داده است. با فراهم آمدن این اتصالات و ادغامهای چندگانه، پروتل به عنوان یک بستر آزاد و خنثی این امکان را به هتلها می دهد که داده های مورد نیاز خود را در آن واحد و در هر مکانی که به آنها نیاز دارند، استفاده و ذخیره کنند. از این طریق هتلها می توانند کنترل فناوری خود را به دست گیرند و بر اساس فلسفه اجرایی هتل خود به میهمانانشان خدمت ارائه دهند و درآمد زایی کنند.
پروتل با بیش از 14000 مشتری در 90 کشور جهان، حجم عظیمی از داده ها را به سرعت ذخیره و استفاده می کند. هتلها به منظور اشتراک و جمع کردن حجم زیادی از داده ها، با یک نبرد دشوار روبه رو هستند. پلتفرم پروتل این توانایی را دارد، تا داده های یک هتل را در یک بستر امن و آزاد جمع کند. این آن چیزی است که پروتل به هتلداران، در سراسر دنیا وعده داده است.

پروتل چه می کند؟ مدیریت هتل با API هایی با لایه های باز (Open APIs)

هسته اصلی پروتل وعده داده است که 'هتل خود را در قلب اقتصاد دیجیتال قرار دهید'. اما این دقیقا به چه معنایی است؟
این بدان معناست که این فناوری، اتصال آسان بین داده های PMS و تکنولولوژی های شخص ثالث را فراهم می کند تا شما بتوانید داده های میهمان را در آن واحد و بدون تاخیر به کار ببندید.
برای دستیابی به این هدف، پروتل، پلتفرم خود را با API هایی باز کرده است که هتلها و شرکتهای مختلف می توانند از اتصال به این داده ها استفاده کنند. اگرچه پروتل تنها ارائه دهنده ی راه حل یکپارچه سازی داده ها در بین فروشندگان فناوری هتل نیست، اما یکی از معدود تکنولوژی هایی است که در حال حاضر این سرویس را به هزاران مشتری خود در سراسر جهان ارائه می دهد و تنها فروشنده PMS است که این قابلیتها را دارد.
از آنجاکه سیستم مدیریت هتل شما در مرکز عملیات شما قرار دارد، این منبعی است از داده های بسیار، که می تواند به جهت کارآمد سازی سایر ابزار تکنولوژی مورد استفاده قرار گیرد.
بجای اینکه نیاز به ایجاد چندین اتصال مستقیم، و یا انتقال داده ها بصورت دستی در سیستم ها را داشته باشید، می توانید اجازه دهید که داده ها در یک لایه واحد در تمامی اتصالات چندگانه جمع شوند. بدین ترتیب داده ها بصورت دقیق و به روز باقی می مانند و به شما این امکان را می دهد تا تمرکز بیشتری برروی کارهای موثرتری مانند بهبود روابط با میهمانان، ایجاد کمپینها و استراتژی های خلاقانه برای آینده متمرکز شوید.

حال این سوال مطرح می شود که پروتل مناسب چه هتلهایی است؟

با توجه به تمرکز این پلتفرم برروی شخصی سازی، تمامی هتلها در تمامی سایزها کاندیدای استفاده از پروتل هستند. هتلهای منفرد با تعداد اتاقهای کمتر نیز همچنان می توانند از قدرت هسته PMS استفاده کنند، این درحالی است که هتلها با ادغامهای پیچیده تر نیز می توانند از انعطاف پذیری این پلتفرم بهره کامل را ببرند. هم چنین یک ماژول مستقل برای گروه هتلها، بنام CENTRAL، که قابلیت کارکرد در میان پورتفولیوهای متعدد هتلها را داراست، ارائه شده است.

5 ویژگی اساسی پلتفرم پروتل:

پلتفرم پروتل بر اساس قابلیت ارتباطات، توسعه و شخصی سازی ساخته شده است. پروتل معتقد است که هتلها می بایست توانایی اتصال با هر سرویسی که توسط هتل انتخاب می شود، بصورت منعطف و قابل تنظیم، برای استفاده کنندگان متعدد را دارا باشند. این قابلیتها در 5 ویژگی اساسی ذیل ظاهر می شوند:

1. API های لایه باز (open APIs):

پروتل یک API با لایه باز را ارائه می دهد که قابلیت ارتباط با فناوری دیگر هتل را دارا می باشد، بنابراین هتلها می توانند ابزارهای موجود خود را به همان مجموعه داده های هتل متصل کنند. با استفاده از این قابلیت، هتلها می توانند هر راه حل سفارشی مورد نظر خود را توسعه دهند و داده ها را به سیستمهای مدیریت درآمد منتقل کنند.
این داده ها بصورت یکپارچه در پلتفرم پروتل به اشتراک گذاشته می شوند، بنابراین داده های مرتبط با PMS، عاری از خطا به سایر محصولات پروتل مانند ماژول گزارش دهی GENIUS منتقل خواهند شد.
فراتر از ادغام، PMS دارای ویژگی های منحصر بفرد دیگری نیز است که در نسخه های مختلف پروتل اعم از cloud-based، hosted و on-premise موجود است.

2. لیستهای هوشمند: نماهای خود را با مناسبترین و مرتبط ترین اطلاعات تنظیم کنید.

قابلیت شخصی سازی در قلب Protel PMS است. این ویژگی به هتلها این اجازه را می دهد تا ترتیب اطلاعات عملیاتی خاصی برروی صفحه نمایش در نظر گرفته شود و یا برای یک کاربر خاص بصورت سفارشی به نمایش درآید. اطلاعات منتخب نیز می توانند در هریک از صفحات نمایش از طریق قرار دادن اطلاعات مرتبط مانند ورودیها، عزیمت، ورودیهای VIP، اطلاعات تولد و نظر اجمالی مدیر مورد استفاده قرار گیرند. لیستهای هوشمند در هر بخش از نرم افزار گنجانده شده است، بنابراین هتلها می توانند صفحات نمایش را بر اساس هم میز کار و هم تجربیات موبایلی شخصی سازی کنند.

3. بازار: اتصال با یک کلیک

protel Marketplace، اتصال به هتلها را ساده کرده و ادغام قابل اعتماد بین هتل و فروشندگان تکنولوژی را تسهیل کرده است. این ایده بدین صورت است که هتلها می توانند حجم عظیمی از داده ها را از طریق ترکیب و تطبیق با تکنولوژیهای پیشرفته ای که خود انتخاب کرده اند را استفاده کنند.
تمامی ابزارها در بازار تایید شده اند و آماده دریافت جریان کامل داده ها می باشند، داده هایی که سپس در برنامه های شخص ثالث در آن واحد در تمامی هتلها و یا پورتفلیوها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
هم چنین، پروتل این قول را داده است که راه حلهای متعددی آماده هستند که تنها با یک کلیک می تواند داده های PMS هتل را به شرکتهای مختلف اتصال دهد.

4. همکاری کارکنان: ابزار موبایلی برای میز پذیرش، خانه داری و نگهداری

Protel PMS فراتر از قابلیتهای اساسی مدیریت هتل را دارا می باشد. این همکاری به عنوان یک لایه ارتباطی بین پذیرش، خانه داری و نگهداری عمل می کند. این ابزار تمامی افراد را در یک صفحه و با کمترین سوءتفاهم به روز نگاه می دارد.
این ماژولها همه برروی موبایل هستند، بنابراین کارکنان بدون توجه به جایی که هستند در جریان مسائل هتل قرار می گیرند. هم چنین با حذف کاغذ، کارکنان بخش خانه داری و تیم نگهداری هتل می توانند دقیق تر باشند و در آن واحد به جایگزینی اولویتها پاسخ گویند. به عنوان مثال، تعمیر و نگهداری یک تکنولوژی پس از دریافت یک عکس از یک شیر شکسته شده از همکار خانه داری، می تواند به سرعت اولویت بندی شود.

5. VOYAGER

این اپلیکیشن مستقیما توسط Protel PMS طراحی شده است. این برنامه این امکان را به هتلها و گروه هتلها می دهد تا داده های خود را به آسانی ارائه دهند.
عملکرد این اپلیکیشن بدین صورت است که شما را به راحتی در جریان مدیریت هتلهای موجود قرار می دهد، ارتباط بین میهمانان را تسهیل می بخشد و فرصتهای درآمدزایی بیشتری را ایجاد می کند.
هم چنین این اپلیکیشن راحتی و سرعتی را که امروزه در انتظار است را به مهمان می دهد. میهمانان می توانند کارهایی نظیر مشاهده و ویرایش پروفایلها، افزودن تنظیمات برگزیده، درخواستهای ویژه، دسترسی به کلیدهای موبایلی اتاق، سرویس سفارش اتاق، ورود و خروج و ارتباط با هر محتوایی که توسط هتل بارگزاری شده است را انجام دهند.

ترجمه و گردآوری:
شرکت عدل آفرینان ماندگار
محبوبه عسکری آزاد

خبرهای بیشتر

هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

اطلاعات تماس

location_onتهران، چهارراه پارک وی، هتل استقلال، مرکز تجاری، واحد 6, 7

phone 021-22660288

09022660288

email info@adl-co.ir